Artikel 1: Algemeen
1. Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Peet van Esch en een cliënt waarop Peet van Esch deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk schriftelijk is afgeweken.
Artikel 2: Inspanning
1. De natuurgeneeskundig therapeut zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en in overeenkomstig met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
2. De cliënt zorgt ervoor dat alle gegevens, die redelijkerwijs van belang kunnen zijn voor een goede uitvoering van de behandeling tijdig aan de therapeut worden verteld.
3. Peet van Esch is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat de cliënt is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens.
4. De natuurgeneeskundig therapeut zal de cliënt inlichten over de financiële consequenties van de wijziging van de behandeling.
Artikel 3: Afspraken
1. De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaande aan de afspraak aan Peet van Esch melden.
2. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Peet van Esch het gehele honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt door berekenen.
3. Indien de cliënt meer dan 10 minuten later dan de afgesproken tijd in de praktijk komt mag de natuurgeneeskundig therapeut de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de cliënt door berekenen.
4. Indien de cliënt bij meer dan vijftien minuten later dan de afgesproken tijd in de salon aankomt, mag de natuurgeneeskundig therapeut de gehele afspraak annuleren en toch het gehele honorarium van de behandeling aan de cliënt door berekenen.
5. Peet van Esch moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk vierentwintig uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden.
6. Beide partijen hoeven zich niet aan de verplichtingen van leden 2 en 6 te houden, indien zij gehinderd worden door overmacht. Overmacht omvat datgene wat de wet en jurisprudentie daarover zegt.
Artikel 4: Persoonsgegevens en Privacy
1. De cliënt voorziet de natuurgeneeskundig therapeut bij de eerste behandeling van alle gegevens waarvan natuurkundig therapeut aangeeft dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandeling.
2. De natuurgeneeskundig therapeut neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op en verwerkt ze op een klantenkaart die dan weer worden verwerkt in een klantenbestand.
3. De natuurgeneeskundig therapeut is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft mede gedeeld tijdens de behandeling.
4. Informatie geld als vertrouwelijk als dit door de cliënt is verteld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
5. De geheimhouding vervalt indien, op de grond van een wettelijke bepaling of een rechtelijke uitspraak de natuurgeneeskundig therapeut verplicht de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.
Artikel 5: Betaling
1. Peet van Esch vermeld alle prijzen van de behandelingen en de producten zichtbaar op de website.
2. De gemelde prijzen zijn inclusief 21% BTW.
3. Aanbiedingen zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt.
4. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten contant te voldoen.
5. Als de betaling niet contant is overeengekomen (met hoge uitzondering) dient betaling te geschieden binnen veertien dagen na factuurdatum op het door de natuurgeneeskundig therapeut aangegeven bankrekeningnummer. Na ommekomst van de termijn van veertien dagen is de praktijk zonder ingebrekestelling in verzuim en is de cliënt de wettelijke rente, vermeerderd met 2% rente aan Peet van Esch verschuldigd.
Artikel 6: Aansprakelijkheid
1.Peet van Esch is niet aansprakelijk voor schade van welke aard ook ontstaan doordat de natuurgeneeskundig therapeut is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, werkzaamheden, vrijetijdsbesteding.
2.Peet van Esch is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal, of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegebracht naar de salon.
3. Dit artikel is niet van toepassing in geval van opzet of grove schuld van Peet van Esch zelf.
Artikel 7: Klachten
1. Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet de klacht zo spoedig mogelijk, doch binnen twee weken na ontdekking mondeling als zowel schriftelijk gemeld worden aan Peet van Esch. (zie Klachten Reglement hieronder)
2. Peet van Esch moet de klager binnen 5 werkdagen adequaat antwoord geven.
3. Indien een klacht over de behandelingen gegrond is zal Peet van Esch de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt.
4. Indien een klacht over de producten gegrond is zal de natuurgeneeskundig therapeut het aankoopbedrag van de producten gedeeltelijk of helemaal vergoeden, zie artikel 8.
5. Indien Peet van Esch en de klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.
Artikel 8: Garantie
1. Peet van Esch geeft de cliënt twee weken garantie op de behandelingen en producten.
2. Deze garantie vervalt indien, zie leden 3 t/m 7 van dit artikel.
3. De cliënt op de hoogte is gebracht door de natuurgeneeskundig therapeut over het resultaat van de behandeling en de tijdsduur van het effect van de behandeling of producten.
4. De cliënt andere producten dan door de natuurgeneeskundig therapeut geadviseerde producten heeft gebruikt.
5. De cliënt de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd.
6. De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd.
7. De cliënt de producten niet volgens het advies van de natuurgeneeskundig therapeut heeft gebruikt.
8. Na een behandeling kan de huid een reactie geven de cliënt wordt hiervan op de hoogte gebracht tijdens de behandeling.
Artikel 9: Specialisatie
1. Afhankelijk van uw zorgverzekeraar en de polisvoorwaarden worden een aantal behandelingen door hen geheel of gedeeltelijk vergoed.
2. De cliënt betaalt het gehele honorarium van de behandeling aan de natuurgeneeskundig therapeut.
3. De natuurgeneeskundig therapeut zorgt voor een factuur met daarop de juiste informatie voor de zorgverzekeraar.
4. De cliënt is zelf verantwoordelijk voor het indienen van de declaratie bij de zorgverzekeraar.
5. De cliënt dient zelf rekening te houden met het eigen risico bedrag van hun zorgverzekeraar.
6. Peet van Esch is op geen enkele manier verantwoordelijk voor het verder afhandelen van de declaratie aan de zorgverzekeraar.
Artikel 10: Beschadiging en diefstal
1. Peet van Esch heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien, de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt.
2. Peet van Esch meldt diefstal altijd bij de politie.
Artikel 11: Behoorlijk gedrag
1. De cliënt behoort zich in de praktijk te gedragen volgens algemene aanvaarde normen.
2. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, heeft de natuurgeneeskundig therapeut het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren zonder verdere opgaaf van redenen.
3. Bij Peet van Esch wordt gewerkt volgens de hygiëne regels van de FAGT. 4. Er wordt van de cliënt(en) verwacht dat zij zich houden aan de persoonlijke hygiëne regels.
Artikel 12: Recht
1. Op elke overeenkomst tussen Peet van Esch en de cliënt is het Nederlandse recht van toepassing.
2. De algemene voorwaarden zijn gepubliceerd op de website van Peet van Esch.
3. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van de algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend.
4. Van toepassing is steeds de laatst gepubliceerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.
Artikel 13: Cadeaubon
1. Deze is niet inwisselbaar tegen contant geld.
2.Tot een jaar na uitgeven van deze bon is hij te verzilveren.
Disclaimer
Content
Deze website is met de grootst mogelijke zorgvuldigheid samengesteld. Peet van Esch is echter niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade die zou kunnen ontstaan door het gebruik van de hierin aangeboden informatie. Aan de inhoud van deze website, zoals prijzen, kunnen op geen enkele wijze rechten worden ontleend of aanspraken worden gemaakt. De informatie op deze website wordt regelmatig aangevuld en wijzigingen kunnen te allen tijde zonder kennisgeving worden aangebracht.
Klachten Reglement
In principe maakt een therapeut met zijn/haar cliënt afspraken over de te volgen behandelwijze.
Helaas komt het een enkele keer voor, dat cliënt en therapeut onenigheid krijgen. De cliënt heeft dan de mogelijkheid om zich over de therapeut te beklagen.
De voorkeursprocedure is als volgt.
Als cliënt dient u via het secretariaat bij de FAGT een klacht in (per email of brief). Dan wordt met u contact opgenomen. Als het niet in der minne geschikt kan worden kunt u een formele klacht indienen.
Hoe dient u een formele klacht in?
Wanneer uw therapeut is aangesloten bij de RBCZ/TCZ moet u de klacht bij dat tuchtcollege indienen. Dit kan alleen maar schriftelijk en dit mag tot drie jaar na het voorval waarover u wilt klagen. U ontvangt zo spoedig mogelijk na ontvangst, uiterlijk binnen 3 weken, informatie over de procedure die gevolgd wordt door de Raad van toezicht.
TCZ
ter attentie van het Tuchtcollege
Postbus 70
4700 AA Roosendaal
Als uw therapeut niet bij de RBCZ/TCZ is aangesloten kunt u de klacht per e-mail indienen bij het secretariaat van de FAGT, secretariaat@fagt.org. De klacht wordt dan in behandeling genomen door het bestuur van de FAGT. Zij zullen vervolgens bekijken wat de mogelijke opties zijn.
Klacht
De klacht dient tenminste de volgende gegevens te bevatten:
Van de klager:
– Naam
– Het correspondentieadres en zo mogelijk het e-mailadres
– Het telefoonnummer
– De dagtekening
– De handtekening
Over de klacht:
– Een omschrijving van de gedraging of behandeling waartegen de klager bezwaar maakt
– De naam van de therapeut
– Werkadres / Woonadres van de therapeut waartegen de klacht wordt ingediend
– Voor de TCZ ook de vermelding dat de therapeut bij de FAGT is aangesloten.
voor het volledige pdf document klachten reglement klik hier